Polityka etyki
Uznając, że karmienie piersią jest najbardziej optymalnym sposobem żywienia dzieci, niesie wymierne korzyści zdrowotne dla kobiet i dzieci, Fundacja Promocji karmienia Piersią oświadcza, co następuje:
§1
Fundacja Promocji Karmienia Piersią w pełni akceptuje i przestrzega zapisów Kodeksu Marketingu Produktów Zastępujących Mleko Kobiece oraz późniejszych rezolucji WHA w zakresie żywienia niemowląt i małych dzieci
§2
Fundacja Promocji Karmienia Piersią nie przyjmuje żadnego rodzaju korzyści finansowych ani materialnych od podmiotów, które w jakimkolwiek zakresie prowadzonej działalności naruszają postanowienia Kodeksu Marketingu Produktów Zastępujących Mleko Kobiece oraz późniejszych rezolucji WHA w zakresie żywienia niemowląt i małych dzieci
§3
Fundacja Promocji Karmienia Piersią nie wspiera ani nie promuje wydarzeń, które są sponsorowane pośrednio i bezpośrednio przez podmioty, które w jakimkolwiek zakresie prowadzonej działalności naruszają postanowienia Kodeksu Marketingu Produktów Zastępujących Mleko Kobiece oraz późniejszych rezolucji WHA w zakresie żywienia niemowląt i małych dzieci
§4
Fundacja Promocji Karmienia Piersią nie bierze udziału, ani nie udziela patronatów podmiotom, wydarzeniom, produktom, które są w jakikolwiek sposób finansowane lub oficjalnie wspierane przez podmioty, które w jakimkolwiek zakresie prowadzonej działalności naruszają postanowienia Kodeksu Marketingu Produktów Zastępujących Mleko Kobiece oraz późniejszych rezolucji WHA w zakresie żywienia niemowląt i małych dzieci
§5
Za podmioty, które w jakimkolwiek zakresie prowadzonej działalności naruszają postanowienia Kodeksu Marketingu Produktów Zastępujących Mleko Kobiece oraz późniejszych rezolucji WHA w zakresie żywienia niemowląt i małych dzieci uznaje:
Producentów, którzy prowadzą działania promocyjne butelek i smoczków, żywności uzupełniającej dla dzieci od 0 do 3 r. ż., mleka modyfikowanego dla dzieci od 0 do 3 r. ż.
Dystrybutorów i sprzedawców produktów, którzy prowadzą działania promocyjne butelek i smoczków, mleka modyfikowanego dla dzieci od 0 do 3 r. ż., żywności uzupełniającej dla dzieci od 0 do 3 r. ż.
§6
Fundacja Promocji Karmienia Piersią nie współpracuje z producentami alkoholi i wyrobów tytoniowych.
§7
Członkowie Zarządu oraz kierujący projektami podpisali oświadczenie o braku konfliktu interesów